View Single Post
Old 14-07-2008, 18:38
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC

*koe sloot*

Samengevat: Kut Golf.

The longstory:

Medion (jahaaa, Aldi!) radio uit de Renault Clio getrokken, waar ie met de standaard dak antenne prima ontvangst had. In de nieuwe daily gepropt ( Golf 3 ), en godfah! wat is er weinig ruimte achter de radio!! Allereerst bleek de + en geschakelde + niet overeen te komen (fijn zo'n ISO systeem waar VW zich niet aan stoort), ten tweede:

De ' 16v ' antenne ( Golf GL met 2.0, dus ' sportieve antenne ' ) geeft geen tot nauwelijks signaal door. 3fm: alleen met manual zoeken. ( 96.2, 96.5, 96,8) regio Arnhem. Omdat de radio niet heel fijn IN het dashboard wil passen wordt ik er stront chagerijnig van.

Nu komt t fijne: de vorige eigenaar claimt dat de antenne het altijd prima deedt (met een VDO-dayton radio). Ik nog gezocht naar een draadje voor een versterker, maar nee:

5 pooltjes aan de iso stecker:
- constante plus
- Geschakelde plus (via contact)
- (massa)
- Instrumentenverlichting
- snelheidsignaal

De eerste 3 zijn gewoon aangesloten op de radio. De radio heeft wel een voedingsaansluiting in het ISO blok zitten voor een automatische antenne, maar aan de VW kant zit er niets in het stekkerblok.

het hemeltje achterin de Golf is wel ' zwart ' precies onder de '16v' antenne, maar of dat nu vuil is, of warmte ( versterkertje ) is mij niet bekend; Langs het antenne snoer (in het dash, dat snoer kan ik er een heeel eind uit trekken) zit geen apart draadje voor een versterker.

Whaaaa

Standaard antenne achter voorbumper monteren is optie 2, maar aangezien de antenne het voorheen schijnbaar goed deed, moet 't toch op te lossen zijn?

*kut golf*

Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote