Beste Lui,
Ik heb een raar verschijnsel met mijn golf3 1.8 ADZ (monopoint). De auto begon een maand of 3 geleden ineens op 3-pitten te lopen, heel kort en alléén bij het starten. Na 10 sec. was dit weer over.
Dit heeft de auto ongeveer 3 dagen gedaan, daarna is het nooit meer voorgekomen.
Ik heb na een week (voor de zekerheid) de bougies/verdelerkap en rotor vervangen. Bougiekabels waren niet op voorraad, die heb ik eerst laten zitten.
Afgelopen weekend liep de auto ineens op 2-pitten, en bleef dat doen. Lekker cruizen op de snelweg met een 2-pitter
Na het loshalen en weer vastzetten van de bougiekabels; starten = 4-pitter!
De volgende dag starten en wegrijden= na 500m weer een 2-pitter
Ik heb gisteren de bougiekabels vervangen en de bougies getest op het blok (vonken tussen bougie en klepdeksel, voor alle 4).
De bougie van cilinder 1 is zeiknat
De bougie van cilinder 2 is droog
Cilinder 3 en 4 hebben geen problemen.
Het rare is; hij doet het soms wel goed. Nadat ik van de garage terug naar huis reed, op 2-pitten, deed de auto het na 2km wel weer goed op 4 cilinders.
Heeft iemand dit vaker meegemaakt of een idee wat het zou kunnen zijn? Ik vind het zo raar dat het soms wel/soms niet voorkomt en als het voorkomt duurt het ook een tijdje voordat het weer over is.
Alle cilinders moeten brandstof krijgen, het is immers een monopoint jetser.
Vanavond komen er ook andere bougies in; misschien slaan die door onder druk?