View Single Post
  #13  
Old 01-07-2008, 11:19
boolean boolean is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 71
Default

Quote:
Originally Posted by mk2 stoo
Sorry voor de off topic fftjes, maar heb jij ook een "flatspot" gehad op de Nurburgring toen? Tussen Bergwerk en Steilstrecke net voor de eerste carousel, ongeveer halverwege rond zeg maar, lange stuk door de bos met geen scherpe bochten. Met "flatspot" bedoel ik dat het lijkt alsof de auto geen vermogen meer heeft. Ik heb dat namelijk wel gehad en denk dat de mijne aardig te vergelijken was met de jouwe qua specificaties....
KR, Spaghetti, kat eronderuit, groep a, tussen demper vervanger, k&n inleg.....
De mijne wou daar niet boven de 160 komen terwijl ik op de rest van de baan geen probleem heb gehad en ook 240 op de teller heb gehaald


Dit fenomeen heet zuurstofarme lucht. Hier hebben alle (atmosferische) motoren last van, enkel bij geblazen (turbo, compressor, g-lader) motoren blijft het vermogensverlies beperkt. Hoe hoger je komt, hoe minder zuurstofrijk de lucht is. Aangezien de Nürburgring niet bepaald vlak is, merk je dit op sommige trajecten beter dan andere. Het specifieke stuk dat jij benoemt heeft die van mij ook moeite mee. Dit rijd ik dan ook in zijn 4e versnelling met 180km/u. In zijn 5 kom ik daar ook niet veel verder dan 160km/u.

Quote:
Originally Posted by jw0488
mijn (jetta) KR met alleen een spaghetti is ook bijna sneller als een 2.0 gsi kadett. ik kwam net een tegen op de terugweg naar huis van de 2e tot de 5e versnelling liep ik steeds in als ik de 4500 toeren voorbij liep. het zal dus vast wel helpen aangezien een gsi normaal sneller is.


Sinds wanneer is een Kadett 2.0 GSI sneller dan een KR? Op papier of in de realiteit? Ik heb nog nóóit een originele GSI 236km/u zien rijden. Hetzelfde geld voor de G60; ontgemodificeerd is deze nauwelijks sneller dan een KR. Het voordeel is echter de bredere powerband waardoor hij beter oppakt en doortrekt. Wanneer je een wedstrijdje tussen beiden (KR vs. G60) houd en het hele toerengebied van de 16V benut, zul je zien dat de G60 niet eens de kans krijgt om uit te lopen.
__________________
GOLF MK2 GTI 16V KR '89
Reply With Quote