![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
30-06-2008, 14:54
|
![mk2 stoo's Avatar](image.php?s=82f8dc7a0ab73b28626c32e2c5cd134b&u=7373&dateline=1201726189) |
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by boolean
Het gaat niet zozeer om het aantal paarden, maar voornamelijk om de betere doorstroming van de uitlaatgassen en de verminderende tegendruk. Ik heb het vandaag nog aan den lijve ondervonden op de Nürburgring. Mijn Golf mk2 16V KR heeft op papier, volgens de fabrieksopgaaf 102kw met een top van 218km/u. In werkelijkheid bleek dit 223km/u te zijn. Na noodgedwongen mijn spruitstuk vervangen te hebben voor een 4-2-1 spaghetti, is de topsnelheid gestegen naar 242km/u op de tachometer (teller) en 236km/u op de navigatie (TomTom), terwijl de vermogenstoename nihil is gebleken. Het komt er op neer dat ik nu ook in de 5e versnelling de toerenbegrenzer in ga.
|
Sorry voor de off topic fftjes, maar heb jij ook een "flatspot" gehad op de Nurburgring toen? Tussen Bergwerk en Steilstrecke net voor de eerste carousel, ongeveer halverwege rond zeg maar, lange stuk door de bos met geen scherpe bochten. Met "flatspot" bedoel ik dat het lijkt alsof de auto geen vermogen meer heeft. Ik heb dat namelijk wel gehad en denk dat de mijne aardig te vergelijken was met de jouwe qua specificaties....
KR, Spaghetti, kat eronderuit, groep a, tussen demper vervanger, k&n inleg.....
De mijne wou daar niet boven de 160 komen terwijl ik op de rest van de baan geen probleem heb gehad en ook 240 op de teller heb gehaald
on topic maar weer........ze zeggen dat je met een spaghetti+open uitlaat+k&n combinatie op een KR een vermogens winst van =/-15pk moet krijgen. Of dit klopt weet ik niet, maar weet wel dat ik veel een veel sneller weg was bij stoplicht sprintjes tegenover een standard KR. FF ter vergelijking: Een maat van mij met een standard KR kon mij niet bijhouden terwijl ik een passagier bij me had van ongeveer 80kilo en hij alleen zat (hij weegt ongeveer 65 kilo) ![Big Grin](http://volksforum.com/forum/images/smilies/biggrin.gif)
|
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt Old enough to know better, young enough to not give a f**k
|