![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
30-06-2008, 09:58
|
Forum regular
|
|
Join Date: Aug 2007
Posts: 71
|
|
Het gaat niet zozeer om het aantal paarden, maar voornamelijk om de betere doorstroming van de uitlaatgassen en de verminderende tegendruk. Ik heb het vandaag nog aan den lijve ondervonden op de Nürburgring. Mijn Golf mk2 16V KR heeft op papier, volgens de fabrieksopgaaf 102kw met een top van 218km/u. In werkelijkheid bleek dit 223km/u te zijn. Na noodgedwongen mijn spruitstuk vervangen te hebben voor een 4-2-1 spaghetti, is de topsnelheid gestegen naar 242km/u op de tachometer (teller) en 236km/u op de navigatie (TomTom), terwijl de vermogenstoename nihil is gebleken. Het komt er op neer dat ik nu ook in de 5e versnelling de toerenbegrenzer in ga.
__________________
GOLF MK2 GTI 16V KR '89
|