27-06-2008, 22:51
|
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Jun 2008
Posts: 46
|
|
Quote:
Originally Posted by Mister Cool
Die structuur moet je dan ook gewoon wegschuren. Laagdikte is mijns inziens juist mooi, mits je het natuurlijk netjes aangebracht hebt. Deste meer 'vlees' heb je om iets strak te schuren. Houd wel in dat je het niet zo dik op moet brengen dat de boel gaat koken, daar hou je meestal alleen maar gaatjes aan over
Ik zou persoonlijk niet een heel goedkoop pistool gebruiken, en proberen de verf er zo strak mogelijk op te krijgen, dat scheelt je veel werk bij het spuitklaar maken . En misschien kan het geen kwaad om eens een proefstukje te nemen om op te oefenen. En een lekkere sterke compressor zoals hierboven al werd genoemd.
|
Extra body is niet altijd het beste, dikke lagen worden vaak ook dik opgespoten, die dampen nog dagen uit vaak. De laatste oplosmiddelen zullen in de weken na het spuiten er nog uittrekken en dan kan de boel gaan inzakken, zwaar geplamuurde autos zie je vaak ook iets doffere knikkerige plekken onstaan die vlak na het aflakken nog niet te zien zijn.
Als je bv een auto primered en dat superglad in 2 of 3 lagen erop kan spuiten, hoef je m nog amper na te schuren om het perfect te krijgen. Zit het er superdik op heb je structuur, moet je echt heftig gaan schuren en kan je de auto on-strak schuren weer. Probeer het minimaal te houden, is een hogere kwaliteit en minder kosten
|