26-06-2008, 14:30
|
|
Married to PC
|
|
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
|
|
Kaleknar,
bodemplaat vs. deurpaneel = appels vs. peren..
ALs je toch een plaat gebruikt, is 1.2 mm dik zat. Dikker carbon is veel duurder. Wil je een stijve plaat, maak er dan verstijvers aan op de achterkant.
Kijk eens naar de bodemplaat van je auto, die is ook niet vlak; dat heeft een reden. Een gevormde plaat (geribbeld) is veel stijver dan een dunne plaat.
Kan je supersimpel maken van een aluminium T-profiel, dat je aan de achterkant lijmt (kruisvormig)
4mm carbon nemen is enorme onzin; kost een hoop, levert je een beetje op.
En ga je daar schroeven/parkers door halen, boor het dan even voor.. Een enorme puntlast op een carbon plaat zorgt er voor dat de boel gaat scheuren. Voorboren voorkomt dit. Het is geen hout
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
|