25-06-2008, 21:15
|
|
Forum Newbee
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by dekilo
En bij echte show cars wordt toch 2x gewetsand.
voor en na blanke lak of niet.
|
Klopt, dit is heel mooi getoond in american hotrod met boyd coddington (rip). Er wordt dan gespoten met een solid layer unilak inplaats van basislak, die licht opgeschuurd wordt en daarna in de blank gezet. Dit is een goede methode met bv gitzwarte autos, om de aller aller laatste inperfecties weg te halen. Met metallics werkt dit niet en wordt er gewoon extra blank gezet.
De methode die ik beschreven heb is inderdaad voornamelijk voor showautos. Het ligt aan de kleur of inperfecties juist extra zichtbaar worden, een lichte auto zullen inperfecties juist verbloemd worden, omdat je door de hogere glansgraad verblind wordt, sneeuwblind zeg maar.
Vooral in amerika worden showautos zo nabehandeld, in mijn ogen is het essentieel, alleen poetsen zal nooit de ware glans omhoog halen die een goede blanke lak kan maken! De eerste keer dat ik in los angeles was heb ik een gitzwarte 300C chrysler gezien die tot mirror finish gepolijst was, je kon niet eens zien wat de kleur was, het was gewoon een spiegel.
|