View Single Post
Old 23-06-2008, 16:41
golfr32's Avatar
golfr32 golfr32 is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Goed bezig

Dat aanlopen van de remklauwen komt omdat de 1100/1300's (smallblocks) andere remklauwen hebben, die wat breder zijn.
Bij mijn 1300 Jetta is er simpelweg wat van de remklauw afgeslepen, zodat mijn 7J ATS Classics passen.
Je kan er ook remklauwen van een 1500 Golf/Jetta (bigblock) onder hangen, dan schijnt het goed te gaan.

We hebben nu alles van een Jetta mk1 1500 besteld (schijven, blokken en klauwen).

De nieuwe gereviseerde remklauwen van een Golf mk1 1100 die niet pasten, ga ik niet verslijpen.
Kan die misschien ooit nog wel gebruiken als ik weer met de verbrede staaltjes ga rijden.
We zaten zaterdag een beetje rond te kijken welke mogelijkheden er waren om het toch passend te krijgen.
Bij de gereviseerde remklauwen had ik nog 1,5 cm vrije ruimte tussen de velg en remschijf.
We wisten sowiezo dat er andere remklauwen aan bevestigd moest worden, omdat de beugel vrezelijk veel ruimte achter de velg in beslag neemt.
Daarnaast heb ik eventjes bij een reverentie projectje van PVPMK1 gekeken hoe hij het opgelost heeft.

Iedereen bedankt voor hun mede denken mbt dit probleempje