20-06-2008, 17:26
|
|
Forum Regular
|
|
|
|
Klopt zo'n zonneklep
Maar zoals sommige al weten heb ik wat problemen met mijn MK1 helaas.
De motor stottert en slaat soms helemaal dood, en het begint mij eigenlijk een beetje de strot uit te komen.
Ik dacht koop een VW kan ik lekker rijden en sleutelen wanneer ik dat wil. Maar ja ben nu al genoodzaakt om te moeten sleutelen omdat ik anders nergens kom met dat ding ( begint een beetje op het vorige merk te lijken waar ik tot voor kort in reed )Erg vervelend weer.
De auto blijft problemen houden ondanks de vernieuwde delen.
Ondertussen heb ik dit vervangen om dingen uit te sluiten:
Bougie's
Bobine
Bougie kabels
Rotor
Rotorkap
Contactpunt
Condensator
Ik heb ook nog alle vacuum slangen vervangen en de brandstof slangen. Ik vond de auto al zo naar benzine stinken, bleken de slangen zo gaar als wat te wezen en te lekken.
Meteen tijdens het vervangen van de delen ook maar de carb. er af gehaald en gereinigd, na alles gemonteerd te hebben, naar de garage geweest voor Co meting en laten afstellen.
Na vervangen van bobine en condensator, gaat de RPM teller geen eigenleven meer leiden tijdens het stotteren van de motor.
Wat ik nu ga doen is compressie meten en 4 gasmeting doen.
Aan de hand hier van zullen een paar gevens naar voren komen die waarschijnlijk tot het probleem leiden, en misschien minder leuk nieuws brengen.
Ik kan trouwens bij stom toeval ook nog aan 2 scherpe nokkenassen komen met verschillende lift. Is nokkenas vervangen door scherpere merkbaar op dit type?