13-06-2008, 18:00
|
Forum Newbee
|
|
|
|
Golf 2 td 1990, tellerbak met toerenteller aansluiten.
Hoi beste forummers,
Ik heb een Golf 2 td van (eind) 1990. Ik wil een tellerbak met toerenteller aansluiten.
Mijn auto heeft 1 stekker,de (vandaag opgehaalde) tellerbak met toerenteller ook. De teller is van 1991 (staat erop). Als ik het ding aansluit werkt alles, behalve de toerenteller.
Nou weet ik dat je W-klem aangesloten moet zijn als je wilt dat bij een Golf 2 de toerenteller gaat werken. Maar dat is het problee mbij mij: er zit helemaal niks op de W-klem aangesloten. Blijkbaar heeft de vorige eigenaar dat niet aangesloten bij de vervanging van de dynamo.
Nou heb ik een losse kabel in de motorruimte hangen, komt vanaf de bestuurderszijde de motorruimte binnen. De kabel is zwart, de uiteinde is blauw. Nou lijkt het erop dat dit direct op de W-klem van de dynamo aangesloten kan worden. Maar hij is te kort, hij kan niet bij de dynamo komen (misschien haakt ie ergens?). Ik durf het ding niet aan te sluiten omdat ik bang ben voor kortsluiting.
Maar heeft iemand een beschrijving van de kabel die bij zijn W-klem is aangesloten? Zo weet ik zeker wat er op moet.