View Single Post
  #12  
Old 12-06-2008, 18:36
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

De auto waar het hier om gaat is een Mk4 variant. Deze heeft op de achteras ene side-by systeem.

Met andere woorden, een losse demper en een korter veertje met daaronder een stelschotel.

Als in de advertentie staat dat de minimale verlaging 30mm is dan houd dit in dat de schroefset in zijn hoogste positie maar 30mm zal verlagen en dus geen 70m zoals Jaapski zegt.

Ik neem aan dat je hebt opgemeten wat de rijhoogte was voor en na het verlagen? Anders kan je dit namelijk niet hard maken, niet dat het nodig is maargoed

Over het algemeen zijn schroefsetjes zo stug dat voor de hele linie (dus alle motoren/uitvoeringen) maar 1 type voor en 1 type achterveer word gebruikt. Ga je naar de duurdere merken kijken dan kan dit nog wel eens anders zijn. Maar ik ga er nu dus vanuit dat de TEC set onder een Mk4 1.4 Golf 3 deurs gelijk is aan de jouwe als het op de veren aankomt.

Dit zal er in ieder geval voor zorgen dat, in verhouding, een variant meer in de kont gaat hangen. Maar als in een advertentie staat dat de minimale verlaging 30mm bedraagt dan had er een sterretje bij moeten staan met onderaan:

*dit geld niet voor de variant, deze heeft immers meer gewicht op de achteras en zal hierdoor minimaal XXmm verlaagd worden.

Je hebt dus ook nog kans dat TEC wel andere veren heeft speciaal voor de Variant achteras maar dat deze op waren. Een ander nummertje is er zo op gestempeld en meestal maakt het de klant niet uit. Maar als je ook graag op vakantie wilt met volle bak dan kom je inderdaad in de problemen.

Dus ik zeg, hopen dat de veren achter gewoon goed gaan passen. Of probeer anders voor de vakantie twee 40mm verlagingsveren te regelen. Of van MAD hulpveren oid.
Reply With Quote