View Single Post
  #1  
Old 12-06-2008, 18:31
armani311's Avatar
armani311 armani311 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 16
Default Flow inlaattraject

Ik vroeg me af hoe het precies werkt met de flow in het inlaat traject, met name het gedeelte voor de carbs (ga hiet uit van motorfietscarbs omdat ik van plan ben hier mee te gaan rijden). Ik weet dat het belangrijk is om een goede flow te hebben om de weerstand in je inlaat traject te verminderen, maar hoe werkt dat met de flow voor je carbs. Ik ben namelijk van plan om voor de carb's een airbox te maken met daaraan een aanzuigbuis voor koude lucht, maar heeft de vorm van die airbox (voor de grap een balkvorm) veel invloed op de totale flow?

Ik dacht het volgende: Als de diameter van de airbox klein is (in vergelijking met de totale doorlaatdiameter van de carbs dan maakt het uit, maar als ik hem groter maak maakt het minder of zelfs helemaal niet uit. Groot genoeg en je krijgt een soort openlucht idee wat je ook hebt zonder airbox.

Nu is mijn vraag klopt het wat ik vermoed, en zo ja hoe groot moet de diameter van de airbox dan ongeveer zijn t.o.v de doorlaat van de carbs?

Groeten Armand
__________________
'71 vw type 3
Reply With Quote