Goedemorgen,
Mijn naam is Marco. Ik kijk al regelmatig mee op dit forum, maar had me nooit eerder aangemeld omdat ik geen VW reed. Mijn vriendin heeft nu een Golf II 1.8 CL. Aangezien deze wel wat aandacht kan gebruiken heb ik besloten mijzelf toch aan te melden zodat ik ook daadwerkelijk aktief aanwezig kan zijn. Ook omdat we wel wat werk aan de Golf hebben en wat onderdelen en advies kunnen gebruiken...
Ik zal het geneuzel over mijzelf laten voor wat het is en meteen over de auto's beginnen.
In oktober 2007 hebben wij een Golf als 2e auto gekocht. Dit omdat het toch best een stukje fietsen is naar haar werk en ik er ook een beter gevoel bij heb als ze met de auto gaat.
De Golf:
VW Golf II 1.8CL:
Datum eerste toelating: 18-10-1990
Standaard specificaties:
90pk
...dat was het eigenlijk wel
Aanpassingen tot zover:
Verlagingsset Eibach
G60 Sebring wielen
Sebring dubbele einddemper
Kat verwijderd
Embleemloze grille met enkele koplampen
Enkele wisser
Scheur in de voorruit
SJONNIE op de achterkant
De foto's:
Omdat mijn vriendin de hele "Sjonnie"-look wel lachen vindt had ik een tijdje terug, als verassing, SJONNIE op de achterkant geplakt. Ze vond het zo leuk dat het er niet meer af mag. De reacties erop zijn ook erg leuk overigens:
Sinds eergisteren zit deze grille erop. Omdat de oude gescheurd was en zomaar om eens te kijken hoe dit staat:
De Leon:
Seat Leon Topsport 1.8 20VT:
Afleverdatum: 27 augustus 2003 (toevallig precies op mijn verjaardag ;-))
Standaard specificaties:
180pk
6 versnellingen
ABS
ETC
4 airbags
climate control
cruise control
elektrisch schuif-/kanteldak
armsteun
enz. enz. enz.
Aanpassingen tot zover:
Sportec 8,5x19" velgen
K&N Sportvlakfilter
JD Chiptuning op maat : 220pk - 341Nm koppel
Forge diverter valve DV006
Cupra R onderlip
Xenon 6000K set
LED stadslichtjes
Aerotwin ruitenwissers + armen
Fabia achterwisser
Led's als stadslichtjes
Kenwood Mask headunit
MTX subwoofer in kist
4x150 watt versterker
rood neon onder het dashboard
Typeplaatjes verwijderd
Kentekenplaat zwart gespoten
Uitlaat zwart gespoten
enz. enz. enz.
Ik heb nu eenmaal meer foto's van de Leon dan van de Golf omdat ik de Leon al bijna 5 jaar in mijn bezit heb, dus hier komen er iets meer van:
Kleine antenne:
Een nette verlaging staat ook nog altijd op het wensenlijstje, maar dat is erg lastig. Ten eerste omdat mijn wielen dan hoogstwaarschijnlijk aan zullen lopen. Maar die zijn af te draaien, dus dat is te overzien. Ten tweede omdat ik dan mijn garage niet meer in of uit kan...
...en een stukje verder hetzelfde probleem met de uitrit... dus dat moeten we nog ff bekijken.
En aangezien ik een enorme detailfreak ben (schijnt hoor...) hou ik me ook altijd bezig met kleine, voor de meeste mensen niet eens zichtbare, details.
Omdat de glimmende metalen pot van de uitlaat me best stoorde heb ik deze zwart gespoten:
EN omdat de uitlaat naar mijn zin iets te laag hing heb ik hem ook ietsje hoger gehangen:
Nu hebben jullie hopelijk een beetje een beeld bij mij en onze auto's. Ik kon nergens terugvinden hoeveel foto's je maximaal per post mag plaatsen, dus als het er teveel zijn dan pas ik dit wel aan...
Als er nog vragen of opmerkingen zijn zie ik dat graag
Groeten,
Marco