Polo 1.3 6n1 probleem
Hallo,
Tot mijn spijt kwam ik er maandag achter dat er was ingebroken in "mijn polootje"
Het betreft een polo 1.3, 6n1, 40kW, 5-deurs, Hatchback uit oktober 1994.
Heel de auto was overhoop gehaald, maar er lag niets waardevols in. Helaas was dit nog niet het ergste voor me. Ik dacht: Ja k*t, maargoed, er is niets weg, dus ik ga wel naar mijn werk.. aangifte laat maar zitten..
Nou, leuk idee inderdaad, maar toen ik de auto wou starten: niets.
Zelfs de startmotor begon niet te draaien.
Inmiddels zijn we tot de conclusie gekomen dat het startrelais was gestolen (dus ook angst dat ze terug komen) en we kwamen er achter dat het contact slot van binnen is gesloopt waarschijnlijk.
Als je namelijk buiten het slot om verbinding maakt kan je de auto wel starten. Ik kan er dus eventueel een schakelaar tussen maken (dus de sleutel er in ivm de startblokkering + startknop maken) maar dit is natuurlijk geen fatsoenlijke optie. Immers, hoe krijg je hem dan nog óóit verkocht?
Nu heb ik dus een vraag gestuurd naar de dealer, hoeduur het kost om dit te laten repareren, maargoed, ik moet realistisch blijven: Er moet zeer waarschijnlijk een nieuw contact slot in. (weet iemand toevallig al de ongevere prijs?)
Is dit mogelijk, zonder dat ik met 2 aparte sleutels eindig voor het contact slot en de deuren? Zo ja, hoe?
Of weet iemand contactslot + deursloten + beide sleutels + startblokkering? En heeft iemand de mogelijkheid om dit in te bouwen?
Het zuurste van alles is nog, dat ik 21 juni met de auto op vakantie wou (wil?) gaan.
Sorry voor het lange verhaal, maar alvast bedankt voor de reactie.
Ik ben er in ieder geval goed ziek van.. Ik weet zelfs wie het waren, alleen ik heb geen namen / locaties, dus ik erger me kapot. Polen, dat wel, helaas.. Niets tegen polen, maar ik heb altijd verteld dat t niet waar was wat ze over polen zeiden, nouja.. tot nu dan.
Grt. Ted
|