View Single Post
Old 11-06-2008, 00:45
kvcuijck's Avatar
kvcuijck kvcuijck is offline
Volksforum Aandeelhouder

Motor blaast geen (of nauwelijks) lucht uit de oliepeilstok-pijp/buis. Probleem vindt zijn oorsprong denk ik in de lage ingang van die buis en een slechte afdichting in combinatie met rijden, remmen, bochten etc. etc. waardoor olie door het hele carter zal klotsen en ook tegen de ingang van de buis waar de peilstok in zit. (Met als gevolg een paar druppeltjes olielekkage die dan de oprit bevuilen 's nachts..)

Heb het inderdaad over het montagepunt van de oliepijlstok-pijp of buis of whatever je het noemen wilt

Tsja, kan inderdaad maar op één manier en aangezien het de eerste buis-unit die ik in mijn handen heb vond ik die nogal vreemd lang en gebogen. Heb het idee dat ie in het carter iets raakt voordat ie netjes het afsluitgaatje van het blok opvult. Maargoed, moet morgen toch maar even naar de dealer voor een vervangende rubber afdichting. Op de ETKA tekening zag het er net even iets anders uit. (Buis lijkt korter, staan 2 onderdelen bij afsluiting op blok getekend waarvan bij één onderdeel geen artikelnr of prijs, schroefje waarmee buis vast zit aan adapter dieselpomp zit in de praktijk horizontaal en op tekening dacht ik verticaal.)

Vandaar eigenlijk deze vraag... vond het allemaal wat vreemd en vroeg mij af of ik wel een originele pijp heb.

Als ik er niet uitkom ga ik nog een foto plaatsen!

Nu is het bedtijd..

Groet,

Koen
Gone:
Golf II 1.6TD 44kw 315.000km
Reply With Quote