View Single Post
Old 07-06-2008, 09:57
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac

Send a message via MSN to jettaracing

Quote:
Originally Posted by eg-mk2
Uhmmm misschien dat een eco diesel op lage druk draait vandaar dat je geen fluitje hoort?

Bij mij hoor je de turbo (heel licht) opspoelen, dus geen constante fluit zoals je bij moderne dieseltjes hoort. Ik heb een 59kw/80pk Golf 2 TD van 1990.

Volgens mij hoor je geen fluit te horen, als je turbo overmatig fluit betekent toch dat je turbo aan het overlijden is?

Moet je de turbo van mijn Td van de witte jetta eens horen (wel een code JR) die fluit als een malle! (maar dan zit er dan ook wel een hele grote downpipe onder en een intercooler)
En die draait op zo'n 1,2 bar !

Een eco turbo draait ook met zo'n 0,6 a 0,7 bar ,net als een normale 1600 turbo diesel.
Ik heb zelf ook in de rode jetta een 1,6 eco turbo ,en als ik daar weer de originele luchtfilterbak op zet hoor je de turbo ook nauwelijks .
As je er een open filterop zou zetten ,dan hoor je de turbo waarschijnijk wel !
Je hoort sowiezo deze turbo's minder goed ,omdat ze een stuk kleiner zijn dan de JR motorcode turbo's ,en de motoren zijn ook ontworpen met een economische achtergrond ,en dan heeft de turbo meer als functie om een luchtoverschot te geven waardoor je verbranding van je diesel beter en schoner word .
Ik heb zelf de pomp ietsje meer opbrengst gegeven ,en dan trekt de motor al een stuk beter .zoals je al zegt ,de 1v heeft ook al geen LDA potje op de pomp ,dus krijgt de motor ook al geen extra brandstof bij het optrekken .

Die 'blow off valve ' die jij bedoeld is een beveiligingsklep ,voor als je waste gate niet werkt .
De waste gate gaat open bij 0,7 bar ,de 'BOV' die gaat open bij 0,8a0,9 bar .

Ik heb dan ook bij mijn witte jetta ,met de JR motor die klep buitengesloten .
En voor zover ik weet zijn er 1v's mét oliesproeiers en 1v's zonder oliesproeiers .

Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote