View Single Post
  #15  
Old 07-06-2008, 09:32
kvcuijck's Avatar
kvcuijck kvcuijck is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 181
Default

Mmmm, een 1.6 TD 1V Eco diesel heeft geen LDA of drukleiding naar de brandstofpomp om iets op aan te sluiten... Wat is dan de beste oplossing?

Heb me een beetje ingelezen in turbo's, wastegates en dump/blow-off valve's en ik moet zeggen dat het interessante kost is. Kan het bijv. niet zo zijn dat de wastegate van onze oude 1.6 turbo d blokken vast gaat zit of niet functioneert? (Dat zou ook verklaren waarom er niets te horen valt.)

Las trouwens ergens dat dump/blow-off valve's bij een diesel eigenlijk niet nodig zijn omdat wij geen throtte klep hebben. Het lijkt alsof er wel eentje op het inlaatspruitstuk zit toch? (Wellicht gaat het andere schade tegen?)

Groet,

Koen

P.s. Heeft een 1V TD net als de zwaardere TD's ook oliesproeiers onder de zuigers voor extra koeling? Of was dit alleen weggelegd voor de GTD's en aanverwanten?
__________________
Current:
Volvo V70 2.5D (Audi AEL engine) 435.000km
Porsche 944 2.5 type II 1985 251.000km
Gone:
Golf II 1.6TD 44kw 315.000km
Reply With Quote