View Single Post
  #22  
Old 05-06-2008, 21:12
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

de kabels hebben ook inderdaad een weerstand tussen die waarde van 0,2 en 0,4 ohm in. als je nou morgen de kabels doormeet en er komt een grote M op het display, wil dit zeggen dat je een hoge ohmse waarde meet (in de megs). dit wil dus zeggen dat de kabel is onderbroken. want het circuit is dan niet gesloten.

auto elektronica is meestal gelijkspanning, dus meet je met DC (Direct Current). je hebt ook wisselspanning AC (Alternating Current) en komt bijvoorbeeld uit je stopcontact.

ik lees dat je zo'n apparaatje van een tientje hebt, deze meters moet je het meetbereik zelf instellen. duurdere meters doet dat automatisch. elektronica in een auto is meestal 12 Volt, dus stel je je meter in op een waarde die daarboven ligt, bijvoorbeeld 20 Volt.

als je ingestelde waarde lager is als wat je meet geeft je display een streepje aan, en moet je de meter hoger instellen. geld ook voor het meten van weerstand.

die DC2A is denk ik om je gelijkstroom te meten, maar dat heb je niet vaak nodig, vooral niet bij jou meetklus nu.

succes morgen en we horen het wel.

grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote