2 zollie --> olie.. ik doe er dus de goedkoopste minerale olie op omdat hij dus momenteel veel verbruikt/eruitsputtert. De kleur van uitlaatgas is gewoon kleurloos; als hij start heb ik wel een opvallend grote witte stankwolk..:-)
2 tavgolfmkII 16v --> gaatjes in de darm maken.. ah ok merci voor de tip. Wel moet ik er dan wel misschien aan denken dat, zou ik zulks doen, dat al die smoglucht dan vanonder mijn motorkap zal komen. Ook zie ik dat er 4 vijsjes in die darm zijn gedraaid, vond ik wel raar, maar ja ik ben een halve leek. (misschien draai ik er dus zo eens 1 van die vijsjes uit..)
2 marco --> lipje aan de pakking.. ah, ok, terug merci voor de tip..ik kijk het na.
2 vw golf 1979 --> de onderdeelkes van het carterventilatie-systeem onderaan het blok daar moet ik toch nog eens goed naar zoeken.. maar ga het natuurlijk snel proberen nakijken.. kheb mij een vraagbaak besteld en dat zou moeten helpen:-)
alvast heb ik toch al wat meer hoop nu dat ik er mee kan gaan cruisen op de europese autostrades.. 2 garagisten die er naar keken hadden dadelijk zoiets van "motor is versleten; ge gaat zeker in panne vallen.."
momenteel ga ik er absoluut niet mee in hoge toeren -wat soms wel tegensteekt..- en check ik verder wat ikzelf kan doen..
(ik ben zo vrij geweest mijn vraag ook op een ander forum te zetten. daar zegt iemand dat ik een andere pijlstok moet halen.. ben ik nog niet zo zeker van.. zie
http://forum.golfmk2.be/viewtopic.php?t=5827 --(is wel met inloggen ook om enkel te lezen..beetje dom)