26-05-2008, 17:27
|
|
VW Enthousiast
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 109
|
|
Dit verhaal hieronder geldt dus voor de ABF.
Deze heeft een lui karakter vanwege de langere slag en de lange 159mm stangen. Het heeft allemaal zijn voor- en nadelen. Van de 9A is niks geknepen of wat dan ook. De 9A is gewoon 92.8mm kruk in het lage onderblok maar wel met de grotere 82,5 boring en de kleinere 144 stangen.
Je kunt voor een 2.0 veel kanten op, als basis een 9A gebruiken is een goede, tevens als het 1 van de latere types is, dan heb je de beter flowende ABF specificatie. Deze setup werd veel in autocross toepassingen gebruikt.
Quote:
Originally Posted by WilliamF
Ik zou geen 9a pakken. Voor zover ik weet is de 9a een geknepen blok. Nou zit dat meestal in de kop maar de 9a heeft ook iets langere drijfstangen volgens mij. Gevolg hiervan is dat de maximale draaihoek van de drijfstang kleiner word. En daardoor de motor rustiger (luier) loopt, en over het hele toerengebied gewoon minder vermogen heeft.
|
__________________
Finished:
2076cc 16VT with a 95.5mm crank and lots of T3/T04E 50trim .48/2 boost
I hope that Syncro can handle some torque...
|