View Single Post
Old 19-05-2008, 17:23
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life

Wink Deel 3: Hij is ook niet.........

(vervolg van post 32, pagina 2 )

Update 19 mei 2008:

Motorruimte
Eigenlijk wilde ik het vrijdag j.l doen, maar toen was het z*#kweer...
Dus vandaag maar aan het werk!
Het luchtfilter was er al uit; vandaag alles wat gedemonteerd kan worden, weg gehaald, zoals kabelboom, ABS-sensor, enz.
De lege rand was wel ranzig van het zand en de vettigheid
Maar na een uurtje of 3, ziet 't er weer knap uit!

Ik heb maar meteen de 'geel-rode' scharnieren aangepakt, want dat zag er wel heel amateuristisch uit

gedeelte onder het luchtfilter aangepakt

Ff ter herrinnering:

zo was het, nèt na de aankoop...

De volgende keer is de bestuurderszijde aan de beurt!
Het schutbord laat ik trouwens wel rood...; dat is nl. niet te doen, zonder motordemontage... je kan niet alles hebben

Update 20 mei 2008:

Vandaag weer verder met de andere kant.
De accu heb ik maar laten zitten, want als ik de +pool los haal, gaat het GT-alarm als een gek staan loeien, terwijl je hem dan niet uit kan zetten met de AB (Het alarm stònd trouwens gewoon uit... )
De rest is wel verwijderd en de ruimte goed schoon gemaakt, afgeplakt en matzwart gespoten.

en dit is het resultaat!

Puntjes op de i
De Corrado is al aardig opgeknapt; ik vond het tijd voor de (voorlopige) 'finishing touch'; de volksforum-stickers!

op een '89-er hoort natuurlijk de oude VF-sticker...

Update 24 mei 2008:

eindelijk...
Een tijdje geleden had ik al Sebring-velgen gevonden.
Ik had alleen een beetje problemen met het spuiten ervan; ik denk dat er één of andere vage soort verf al op zat...
Na veel gek*t, had ik ze dus maar in de hoek 'gesmeten'!

Maar vandaag heb ik die laag eraf gehaald met thinner, na een tip van een vriend.
Eindelijk had ik geen sinaasappel-effect bij het aanbrengen van het zilvergrijs!
Na vervolgens een blanke laklaag, zagen ze er zó uit:

het lag dus tòch niet aan MIJN verf...

Ik hoop dat de volgende foto er één is met de banden erom en uiteraard gemonteerd op de Corrado G60!

Update 4 juni 2008:

en... d'r op!
Vorige week woensdag ben ik bij 'sjonnie-rubber' in B'wijk geweest.
Bleek ter plekke, dat de oude velgen er met slotbouten op zaten...
Maar John wist daar wel raad mee, alhoewel hij om 17.00 uur hier niet echt op zat te wachten... Thanx, Super-sjonnie!
Al met al ging het nog vrij simpel en werd het bovendien goed en goedkoop geregeld

Ik zat daarna wel muurvast, daar in 'Bevertjeswijk', maar wel op de Sebrings, duzzzz
(Dit was de eerste foto ná montage: )

compleet!

En nu?
Het project is zo'n beetje klaar; het doel was om hem zo origineel mogelijk te maken; wat wel aardig is gelukt, dacht ik zo
Vandaag heb ik ook nog ff een paar foto's geschoten...

Ik hoop dat jullie hebben meegenoten!
(Dus:misschien later weer meer!)
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote