18-05-2008, 10:13
|
|
No personal life
|
|
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
|
|
Quote:
Originally Posted by sjampoo
??
Waar gaat dit hele topic nou over? Zit er een voorgeschiedenis bij die ik niet ken ofzo?
Iemand vraagt wat de paddo op z'n ontsteking doet, en 2 pagina's verder heeft ie z'n complete ontsteking vervangen voor elektronsche, en loopt de auto nog steeds niet lekker?
Met de originele onsteking hoort de auto gewoon prima te lopen. Als deze tenminste niet defect is en goed onderhouden: paddo (onderdrukdoos) voor de onstekingstijdstipverstelling ( graad of 6 ) moet werken, contactpuntjes afgesteld, bobine in orde en bougies + kabels goed.
Nu is er (in mijn ogen) rucksichtloss wat vervangen, terwijl het daadwerkelijke probleem ook gewoon in de carburateur of 't motorblok kan liggen (misschien is de compressie door slijtage wel verminderd: misschien een tip voor volgende week: gooi d'r een complete motorrevisie tegenaan, want de auto slaat regelmatig af).
Een beetje meer vragen en nadenken kan een hoop onnodig vervangen voorkomen.
|
Haha!
Een electronische ontsteking is gewoon veel betrouwbaarder, en je auto draait er veel zuiniger door. Waarvoor zou je steeds lopen kloten met contactpuntjes??
Het was gewoon de afstelling die mankeerde, bij mooi weer sloeg hij niet af. 700 tpm is veels te laag bij een automaat!
En als je kijkt op vwforum.nl heeft hij ook een topic hierover geopend.
Hou je rustig Sjampoo, windt je niet zo op
|