View Single Post
  #31  
Old 12-05-2008, 14:51
marx-7's Avatar
marx-7 marx-7 is offline
Forum regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 79
Send a message via MSN to marx-7
Default

De afgelopen 2 weken veel gedaan. De achterremmen zijn geheel vervangen. De oude klauwen zaten zodanig vast dat aan de handrem kon trekken wat ik wilde, het had weinig zin en daardoor liep 1 klauw ook een beetje aan op de schijf. Gereviseerde klauwen, nieuwe remslangen, nieuwe handremkabels en het euvel was verleden tijd.....alles werkt weer




Toen een nieuwe opvoerpomp in de tank geplaatst, de oude zat met bandjes en tiewraps in elkaar geknoopt
Geen wonder dat ik allerlei rare geluiden hoorde. Ook dat werkt weer.....

Vanmorgen om 6 uur opgestaan, hond goed uitgelaten en aan zijn lot overgelaten om na duchtig koffie geleut te hebben met mijn broer begonnen aan de motorwissel. We wilden vroeg beginnen om de echte warmte een beetje voor te zijn aangezien we in de buitenlucht lagen te kloten.

Ik had al veel voorbereid en losgehaald en na een goed uurtje werd de G60 verlost van zijn oude blok. Met ons "palletsysteem" is dit vrij goed te doen .
Binnen een uurtje was het gepiept. Best trots op onszelf omdat we dit ook nog nooit eerder gedaan hadden.







Toen een kameraad arriveerde was het tijd het "nieuwe blok te plaatsen. Met ons drieën ging dit vrij snel. Vantevoren 3 nieuwe motorsteunen geplaatst zodat bokken ook verleden tijd is.




Het enige wat een beetje tegen zit is het plaatsen van de nieuwe katalystor. De oude is leeg en ik weet dat ie er eigenlijk geen hoeft te hebben (bwjr '89) maar ik wil de G60 wat geluidsmanieren bijbrengen
De nieuwe zit op zijn plek maar moet nog iets gedraaid worden om perfect voor de flens te zitten maar dat wil niet helemaal lukken bij gebrek aan brug of put.



Broer die zich mateloos ligt te irriteren op de katalysator

Eind deze week komt me nog iemand helpen de aandrijfassen weer te plaatsen, had dat eigenlijk meteen moeten doen met het plaatsen van de motor maar in het heetst van de strijd.....vergeten

Deels al de bekabeling aangesloten maar ik moet op diverse plaatsen de motorkabelboom repareren omdat een aantal kabeltjes en connectors niet helemaal okselfris meer zijn. Verder nog wat nieuwe slangen en een grote beurt.

Komt allemaal goed, ik hoop dat ie over een week of 2 weer loopt.

Marc
__________________
VW Corrado 1989 Zilvergrijs, origineel
Mazda RX-7 1988 Rood, niet helemaal origineel meer
Reply With Quote