View Single Post
  #9  
Old 27-04-2008, 17:57
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by fryslĂ*n_driver
Afgelopen nacht de accu aan de lader gehad en vandaag weer geprobeert te starten, na wat sputteren en proesten bij het aanslaan loopt ie weer redelijk(lang niet mooi), zijn de kleppen goed hoorbaar en gooit hij mooi wat oliedampen uit de uitlaat. Hierna de de laderdruk bekeken bij stationair toerental daarbij kwam ik op de mfa op 220 (het schema begint pas bij 1200-0,2Bar) en zakt af naar 198 bij 3000tpm onbelast(kan zo niet met de auto gaan rijden)
Zal zometeen nog ff foto's van de auto plaatsen en filmpje van hoe die op dit moment loopt

Edit: Gisteren was het oliepeil trouwens wel gezakt maar stond nog steeds boven het minium


Mfa is niet betrouwbaar qua druk aflezen. Het beste is om een losse druk meter in je auto te plaatsen.
Als je oliepijl een beetje is gezakt lijkt het me duidlijk dat je blok olie heeft verbrand.
Dit kan via de zuigers gegaan zijn of het komt uit je lader de inlaat in.
je G-Lader-lagers wordt gesmeerd met het olie vanuit je blok. Mocht er een keerring stuk zijn of wat ook maar dan verbrandt je je olie mee.

Haal je G-lader eraf en haal hem open en kijk wat de oorzaak is en doe een compressie test met je blok.
Reply With Quote