19-04-2008, 22:36
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Oct 2005
Posts: 28
|
|
Subaru KEVER - Opstartplan/info/prijsindicatie
Ik wil een sportieve kever maken. Omdat ik het model kever me aanspreekt, omdat het een old timer is en dus goedkoop, kever licht is kever achterwielaandrijving heeft en omdat ik op dit ogenblik al een vw klassieker tot mijn beschikking heb.
Ik wil deze kever gebruiken als een street-legal racer en eventueel voor op het circuit. Ik zit een beetje te dubben hoe ik het ga aanpakken.
In iedergeval strippen en vanaf een nette onderbouw beginnen zodat ik alles op het juiste moment monteer/aanpas en fabriceer.
Problemen (en ideeen) die ik heb en met jullie zou willen delen. :lol:
- Keuze kevermodel
(Zat te denken aan een 1303 vanwege de vering ) - exterieur wordt zowieso naar mijn eigen keuze aangepast dus dat is verder niet interessant voor mij.
- Wegligging
Welke onderdelen heb ik nodig om een kever te creeeren met een goede wegligging en wat zijn +/- de kosten. (iets verlagen om het uiterlijk en prestaties te complementeren) Welke veerpoten/veersysteem eventueel een verstevigingsstangen tussen de veerpoten. Gewoon een totaal plaatje dat ik een idee heb.
- Motor
Ik zat te denken aan het ombouwen van een std EJ20 SOHC (blokken ruim voor handen dus relatief goedkoop aan te komen) naar turbo omdat ik toch een leuke vermogen wil neerzitten om een beetje lol mee te kunnen beleven. Of anders de non-turbo EJ22 of EJ25. Tussen de 150 en 200pk wil ik gaan rijden maar het is meer om te kijken hoe jullie erover denken of ik misschien bij bepaalde dingen niet goed heb stilgestaan(ik wil verder wel een nette inbouw dus geen stukken motor die uitsteken etc)
- Kabelboom subaru
Op Engelse en americaanse sites raden ze het aan om een aftermarket computer aan te schaffen om dit werk te vergemakkelijken. Hier in nederland heb ik volgens mij niemand gezien die dit heeft toegepast. In mijn geval lijkt het me handig bij het afstellen van een turboblok en de pk winst die het met zich mee kan brengen. Ik denk niet dat het mij lukt om zo'n kabelboom te ontleden dus mensen die zich geroepen voelen kunnen zich altijd aanmelden in dit topic. Verder duurt het ontleden ook al zou het me lukken veelste lang en zou het de loop van het project vertragen.
- Versnellingsbak
Ik ben benieuwd wie hierin gespecialiseerd zijn zodat ik een prijsindicatie kan krijgen en een indicatie hoeveel werk het is(Een busbak? porsche bakken? wil toch met een normaal toerental op de snelweg kunnen rijden en niet de tanden etc aan gort rijden.)
- Sequential versnellingsbak?
- Koppeling
Voldoet een std koppeling?
- Remmen
Ik heb al verschillende topics voorbij zien komen maar wat is een goede manier om allround discs te krijgen en een ruime keuze aan velgen te hebben. Graag wat input, ideeen en kostenplaatje
- Radiator
Wat is een goede radiator (sloopauto of aftermarkter) om een nette inbouw in de neus van de auto te krijgen?
- Stuurinrichting
zijn er hier nog voorzieningen die getroffen dienen te worden om strak te kunnen sturen.
- Constructief
Zijn er verder nog constructief misschien dingen die aangepast dienen te worden zoals rolkooien of schoren. De motor moet naast een passend pasplaat ook op zijn plekgehouden worden dus hoe kan dat het beste gerealiseerd worden.
Wil ik dit project gaan beginnen (zit er erg serieus over na te denken maar zou ook handig zijn voor mensen die ook plannen hebben) heb ik hulp nodig. Ik ben wel een beetje technisch en handig maar zal HEEEL VEEEL moeten uitbesteden. Ik wil gewoon duidelijkheid waaraan ik ga beginnen en dat ik niet sommige dingen niet te laag inschat. - budget technisch en moieigen technisch :P
|