09-04-2008, 20:07
|
|
VW Addict
|
|
Join Date: Nov 2007
Posts: 653
|
|
Een paar weken geleden had ik dan eindelijk de tijd en mogelijkheid om er eens even naar te kijken. Ik had via een maat een compleet inlaatspruitstuk geregeld, Ik had het vermoeden dat het de extra luchtschuif zou zijn. Dit had ik via wat vraagbaken geconcludeerd.
Voor de zekerheid besloot ik om eerst maar de koudestartverstuiver te controleren. Hier kwam tijdens de koude start geen benzine uit!! Even stroom er op gezet en hij tikt wel, maar bij het op contact zetten niet. Hmm. Later kwam ik er achter dat er alleen spanning op komt te staan als je de motor start en niet bij het op contact zetten.
Dan maar eens losdraaien. De slang bij de koudestartverstuiver losgemaakt en deze was helemaal droog. De slang bij de spinnekop gemaakt en deze was nat van de benzine. Wat blijkt nu: De slang is verstopt. Ik denk dat dit het euvel was. Ook een slang via mijn maat geregeld, maar deze was van een mk2 en te kort.
Bij al het gewissel brak de bout die de slang vast zet aan de spinnekop. Ik naar de plaatselijke VW dealer, maar deze boutjes, afsluitringen en slang zijn niet op voorraad. Ook niet binnen 24 uur en ook niet binnen 48 uur. Het zou wel eens lang kunnen duren.
Na bijna 2 weken heb ik ze vandaag binnen gekregen. Ik heb het net gelijk gemonteerd.
Als ik de auto nu start dan draait de motor korte tijd iets verhoogd stationair. Het lijkt me goed. (ook de koudestartverstuiver werkt nu)
Ik ben benieuwd hoe het bij echt koud weer zal zijn. Morgen maar even een proefstart maken voordat ik naar mijn werk ga.
Ik juich nog niet te vroeg, maar heb goede hoop.
__________________
LR Freelander (Werkpaard)
MB A160 (Boodschappen)
VW GOLF S '80 (Hobby)
|