29-03-2008, 01:13
|
Forum Newbee
|
|
|
|
Hoe een aluminum chocomeldop de dag(of nacht kan redden)...
Ik heb een jetta uit 1990 cl 1.6. Er zijn veel er aan gedaan(apk 250euro) (grote buurt 315euro) (verzekering 560euro) (wegenbelasting 225euro) om te mogen/kunnen rijden. Ik probeer de kosten laag te houden (het lukt gewoon niet maar goed) dus ik rijd nu bijna 2 maanden met gat in de middendemper, en een stoterende motor. NU ! komt iets nieuws...mijn koelvloeistofpomp is kapot dus ik hoef geen water in te doen want hij gaat meteen de straat op..letterlijk....
Vanavond, na een verjaardasfeestje stapte ik mijn auto in, draai ik de sleutel maar de motor staart niet... oh nee he... probeer ik een paar keer maar hij wil niet starten. Meteen wist ik dat dit een oorzaak was van de bougieskabels. Die zijn namelijk verantwoordelijk voor mijn stoterende motor(geen geld=geen nieuwe kabels...) maar ik moet WEL naar huis dus moet ik een oplossing vinden. Eigenlijk, één van die kabels doet geen goede contact met de bougie dus ik moet iets doen zodat ze WEL contact maken maar wat ?....
Weet je wat? ik kan de aluminum chocomeldopie gebruiken om in de pijpie van de kabel te stoppen en misschien dán gaat ie het wel doen...weet je wat? het is gelukt en ik kwam veilig thuis....
Maandag breng ik de auto naar de garage en hopelijk worden de pomp en de bougiekabels vernieuwd en dan kan ik (even) met rust mijn jetta rijden....