in het onderstaande bericht kan het zijn dat ik de benamingen bij de dunne ringen door elkaar heb gehaald.
het zijn in ieder geval zuigerveren, compressieveren en olieschraapveren.
en ze zijn allemaal vervangen.
doosje op de zuigerveren (onderstaande foto):
alle krukaslagers vervangen (links op onderstaande foto)
alle drijfstanglager vervangen samen met alle olieschraapveren (rechts op onderstaande foto)
drijfstanglagers samen de olieschraapveren(boven op onderstaande foto)
krukaslagers (onder op onderstaande foto)
alle olieschraapveren vervangen (gecentreerrd op onderstaande foto)
alle compressieveren vervangen (rechts boven op onderstaande foto)
alle zuigerveren vervangen (middelste twee rijen op onderstaande foto)
tot slot waarom de auto zoveel rookte:
wij dachten dat het aan de carburateur lag, omdat die al niet meer zo fris was.
maar het lag aan een olieschraapring die het niet van de zuigerwand af schraapte.
waardoor het olie aan de zuigerwand bleef kleven, niet in het karter werd geveegd en dus werd verbrand.