![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
27-03-2008, 09:52
|
![martiepartie's Avatar](image.php?u=5118&dateline=1194775158) |
Married to PC
|
|
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
|
|
Quote:
Originally Posted by Bartarie
dit vraag ik dus niet "gewoon effe bladibla" ik wil weten wat er nou precies gebeurd...
warom is die brandstofdrukregelaar nodig? om in kortere tijd meer brandstof in te spuiten? red ie dat met de normale druk niet dan? hoeveel druk moet je ongeveer geven? en het is toch niet zo dat je hem met de drukregelaar af moet stellen? dat regeld de lambda toch verder? en het beroemde uitlaat en powerfilter verhaal dat kennen we wel je hoort vanalles maar wat er precies is gedaan meestal niet. die link die je daar plaatste dat bovenste linkje werkt niet dus mischien mis ik wel een heel stuk, ik ben veel vaker op die link uitgekomen. verder weet ik wel dat als ik bij mij de ombouw ga doen dat ik een howto maak voor de jongens die volgen en gewoon willen weten dit moet er gebeuren dan is het goed. ik had wel verwacht dat iemand dit me kon vertellen...
|
als je het verhaal van de link naar het poloforum nou eens doorleest.. Dan hoef je deze bladiebla ook niet te typen. De link werkt namelijk prima. Daar staan een hoop opties in over hoe je een NZ op een eenvoudige manier beter kan laten presteren.
Het is zoals je het zegt; door de druk (iets) te verhogen spuit dezelfde injector bij dezelfde openingstijd meer brandstof in. Door een iets wildere nokkenas toe te passen wordt je voorzien van meer mengsel = meer vermogen. De ECU regelt je motorloop nog steeds aan de hand van lambdawaarden.
Tip; koop eens een boek over motortuning/tuning van injectiemotoren. Dan wordt een hele hoop duidelijk. Als je niet weet wat je doet, moet je het laten doen.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
|