View Single Post
  #14  
Old 24-03-2008, 12:46
Blue Rallye's Avatar
Blue Rallye Blue Rallye is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 109
Default

Als je wilt rijden zonder veel gezeik moet je het Syncro spul eronder schroeven. Je haalt je heel wat op de hals door de Haldex meuk onder je auto te schroeven tezamen met de LOODzware 02M bak. Het onderstuurkarakter van de je type 2 wordt alleen maar groter door het hogere vooras gewicht. Als je een motor gaat monteren met een 400-450 Nm zou ik voor de Syncro gaan, dan kun je zonder veel poespas rijden. De keuze voor het monteren van een Haldex wordt voor het grootste deel bepaald door het ontwikkelde vermogen van de motor die je monteert. Tot 450Nm kan de verouderde Syncro rommel het bewezen prima aan, mits de spullen in goede staat zijn. Als het al 250.000 km afgebeuld is kun er weinig van verwachten nietwaar? Projecten met 5 a 600Nm lijkt het me toch verstandig om over te stappen naar de Haldex icm de 02M, wat een project op zich is gezien de vele veranderingen.

VWB de G60 Syncro en de VR6 Syncro, het grote verschil is dat de tussenas van de VR6 veel rustiger draait. De haakse aandrijving reductie is bij de G60 20:21 en bij de VR6 16:21. Grote voordeel bij de VR6 is dat deze op het 'plus' onderstel staat met de 5x100 fusees. De rij-eigenschappen van het 'plus' onderstel zijn aanmerkelijk beter door de grotere spoorbreedte en de gewijzigde fusee. Ook heeft de VR6 altijd het aluminium huis voor het voorste verdeelcardan met de verbeterde olietoevoer. De laatse G60 Syncro's hadden dit ook al... Het stalen verdeelcardan heeft zijn eigen oliereservoir wat na 150.000km bijna leeg gezweet is en dan aan gort loopt, dat gezeik heb je met aluminium verdeelcardan niet omdat deze door de versnellingsbak gevoed wordt.

Voor mijn Rallye heb ik een compleet VR6 'plus' onderstel en een 02C 6bak met de rechtvertande Quaife tandwielen en het originele VW Motorsport staartstuk, deze lacht letterlijk om 450Nm...
Hiervoor had ik een 02C Eurospec add-on 6-bak, welke het tot 450 Nm ook bewezen prima houdt.
Door motorische problemen en tijdgebrek staat e.e.a. op een laag pitje...
__________________
Finished:
2076cc 16VT with a 95.5mm crank and lots of T3/T04E 50trim .48/2 boost
I hope that Syncro can handle some torque...
Reply With Quote