Thread: NZ tuning
View Single Post
  #8  
Old 17-03-2008, 23:56
OuwePolo OuwePolo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 29
Default

Als je de druk op de injectoren verhoogt, spuiten ze meer benzine in dan normaal bij dezelfde openingstijd. Dat zou inderdaad gecorrigeerd kunnen worden door de computer die reageert op de lambasonde. En dat zou je weer kunnen corrigeren door het lambdasignaal aan te passen met een weerstandje...

Ik zou gewoon beginnen met die nokkenas, zodat je kleppen sportiever draaien. Als je dat combineert met een geflowde kop is het inderdaad ook handig om een ruimer inlaatspruikstuk te gebruiken, zodat er overal meer lucht gaat stromen.

En dan kan je ook nog een middendemper of katalysator verwijderen, zodat de motor naast het beter inademen ook wat makkelijker kan uitademen.

Daarna zou je weer eens verder kunnen kijken naar de injectie/computer...

Ook interessant is het verhogen van de compressie naar 3F niveau. Een NZ heeft een compressie van 9,5:1 en de 3F 10:1. De 3F doet dat met andere zuigers, maar je kan ook wat van je kop afslijpen.
Reply With Quote