![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
23-06-2004, 21:08
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Jun 2004
Posts: 22
|
|
AAV Tuning
Heb al heel wat gelezen over het tunen van de AAV, maar zit nog met een paar vragen.
Om mee te beginnen heb ik vorige maand een chip geplaatst (15 euro bij Ebay). Motor loopt er goed mee, maar pk winst, nou nee... Heeeeel misschien klimt ie ietsje makkelijker in de toeren.
Voor het betere werk zal er toch een andere nokkenas in moeten komen.
Wat is dan wijsheid: een nokkenas uit een 3f blok of een 268 gr as van bijv. Schrick? Ik neem aan dat die laatste meer oplevert?
Heb het verhaal op Gilex zijn site gelezen. Zo'n RP gasklephuis uit een Golf 1800 heb ik al, makkelijk aan te komen. (ik vraag me alleen af of het overzetten van de gasklep potmeter zonder problemen gaat, want het lijkt me een nauwkeurig werkje om dat ding precies zo uit te richten, zodat de 4 "slepers" precies over de baantjes op de potmeter lopen, of valt dat wel mee in de praktijk)??
Maar dan: Het GK spruitstuk. Die zijn een stuk zeldzamer.
Wat bereik ik als ik het RP gasklephuis op het originele AAV spruitstuk schroef en een andere nokkenas plaats?
Voor mijn gevoel heb ik dan hetzelfde als de Knobloch kit (maar dan goedkoper... :biggrin: ) en zit ie zo rond de 75 pk?
Of is dit absolute onzin en is dat grotere spruitstuk een must?
Barst maar los!
Berteld
|