View Single Post
  #392  
Old 09-03-2008, 22:29
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

Normaal gesproken staan je aandrijfassen in een hoek vanaf de bak richting wiel schuin naar beneden.

Je gaat de auto heel erg laag zettten, waardoor de aandrijfas dus meer horizontaal komt te staan. De homokineet komt vrij verticaal omhoog, waardoor de aandrijfas ergens met zijn lengte naartoe moet. Dit doet hij door "in te schuiven/ korten" in de beide homokineetkoppen.

Nu staat je auto dus eigenlijk constant in de "ingeveerde" stand. Daar komt nog eens bij dat de auto ook zo is uitgenlijnd, dus de fusees in verhouding meer naar binnen staan tov origineel. Dat wil dan weer zeggen dat de aandrijfassen minder plaats hebben in de homokineten om "in te schuiven/korten". Dus ze kunnen nergens meer naartoe, en dat gaat zich wrikken in de homokineetkoppen. het eerste wat dan meestal stuk gaat is de kooi waarin de homokineetkogels zitten.

Even gewoon met mijn boerenverstand geredeneerd, ik ben helaas geen automonteur...
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote