Ik zal me ook maar eens voorstellen, Martijn, 26 jaar, en ook maar eens een projecttopicje openen. Eigenlijk ben ik geen echte VW gek, maar ben meer van de Renault's. Tot begin vorig jaar had ik een Coupé, maar na een ongeluk was daar niet veel meer van over. Aangezien ik 150 km/dag rijdt heen en weer naar mijn werk, was een diesel noodzakelijk en mede op aanraden/tip van Hans (VeeDubber, collega van me) hier terecht gekomen en een Golf II 1.6 TD gekocht. In het begin was het meer voor de grap, maar hij beviel toch wel erg goed!
Dit is m:
Gekocht voor weinig, had net een nieuwe koppakking en wat andere onderdelen en was opgeschroefd naar 1.2 bar. Allemaal prachtig, met een stuurkogeltje door de apk getrokken, maar twee weken terug was het dus ineens over; motortje overleden. Dat was in principe geen wonder, gezien de teller inmiddels op een slordige 430.000 km stond.
Op zoek naar een donortje dus en ook gevonden in de auto die Eddie aanbood hier (kan m ff niet meer vinden). Een blauwe TD 44 Kw. Daar wilde ik eingelijk de motor uithalen en in mijn groene zetten, maar na wat minuutjes was het wel bekeken, de groene gaat eruit. De carrosserie van de blauwe is zoveel beter dan die van de groene.
Vandaag begonnen om van twee halve 1 leuke te maken. De verlaging rondom en de wielen zijn al gewisseld incl de achterlichten.
To Do list:
= koplampen wisselen
= interieur overzetten
= dieselpomp
= turbo
= distributieriem vernieuwen
= booskijker, spiegels, voorschermen en motorkap spuiten
= bepalen wat ik neem, de gti (??) bumper van de groene of de losse lip van de blauwe.
Ik zal morgen nog ff wat foto's maken ter vermaak, nu ist wat donker :P