Thread: Skeez
View Single Post
Old 03-03-2008, 22:20
Skeez's Avatar
Skeez Skeez is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Mitta
vertel eens wat meer over die kitcar:P wat voor blok er in hangt enzo...

Het is een replica van een Matra Djet. Het verhaal gaat dat deze kitcar gemaakt is uit de mallen van de originele Matra Djet. Enkele Nederlanders schijnen die mallen uit de Matra fabrieken gehaald te hebben toen Matra failliet ging. Zij hebben deze naar Nederland 'gesmokkeld' en uiteindelijk zijn er een stuk of vijf / zes prototypes gebouwd (deze zijn allemaal klein beetje verschillend). Het was de bedoeling om kits te gaan produceren op basis van een VW Kever. Bij mij is het onbekend waarom het bij die vijf / zes prototypes gebleven is.

Deze auto is dus één van de vijf / zes. Wat ik verder weet is dat er één op MP staat en twee in brand zijn opgegaan. En er schijnt er één rode in het noorden van het land te rijden.

Mijn Matra Djet is gebouwd op het chasis van een 70'er Kever. Motor is een 1600 Kever blok, maar biedt natuurlijk alle mogelijkheden
De auto heb ik nu ongeveer een half jaar. Daarvoor had de auto zo'n 17 jaar stil gestaan, dus er zat nog wel wat werk aan. Inmiddels loopt de motor weer en is er iemand bezig met de bedrading in orde maken. Er hing zoveel los dat het einde zoek was, ik heb daarom vandaag maar een nieuwe kabelboom voor een kitcar bestelt.

Nog vragen ?
Reply With Quote