@
BERSEKER's quote:
Je hebt die skoda pick-ups, en natuurlijk de braziliaanse versies en ohwja de Taro..
Een Skoda is geen VW (wel VAG) en een Taro is helemaal geen VW, maar eigenlijk een Toyota Hi-lux
Hier weer eens 'nieuws', wat betreft de
Vento GT!
APK geldig tot 2 maart 2008
Gisteren 'eventjes' naar de APK-keuring geweest...
Als-ie koud is, rookt-ie nogal en dan stinkt-ie ook nog eens 'lekker', dus ik was eigenlijk een beetje huiverig voor de C02 waarde...
Die was goed
! Gelukkig.
Tijdens de keuring zag ik de monteur wel wat aantekeningetjes maken; o.a.
'dorpel rechts'..., maar ik maakte me nog geen zorgen.
Ik weet wel, dat de vorige eigenaar dáár ooit iets heeft gedaan, want er zitten twee zelftappers om de,
zeer waarschijnlijk ooit gedemonteerde, dorpelbeschermer op zijn plaats te houden.
Helaas was het resultaat van de keuring:
Afgekeurd; vanwege die dorpel èn de rechter voorrem komt niet goed terug.
Wat blijkt nu: er is ooit schade geweest aan die dorpel en dit is ook gerepareerd, alleen niet goed genoeg... Van ooghoogte zie je niks, maar de roest/gaten zit(ten) onzichtbaar aan de onderkant en Ã*chter de kunststof bedekking... Zó erg, had ik het niet verwacht...
gaatje...
dorpelverbreder eraf... verrassing!
Meteen maar actie!
Maarja, de auto is inmiddels 15 jaar oud en heeft ruim 260.000 km op de klok.
Voor de rest is-ie oké, dus ik heb hem daar maar laten staan om het op te lossen. Ze zijn er meteen aan begonnen.
(Ik heb trouwens wel eens slechtere Golf MkIII'-s/ Vento's van de eerste lichting gezien...)
'Vóórdat het kunststof er weer op gaat, wil ik wel júllie kunsten zien', heb ik gezegd; en zodoende kon ik 's middags al(!) komen kijken:
er zat ook al een laag plamuur op
Of het ook zo mooi onder het plamuur is, weet ik niet, maar na wat ik 's ochtends had gezien, zag het er een stuk prettiger uit! Ook de twee gaten van onderen, waren weer dicht gelast.
Handrem
De handrem kán ook wel beter, maar was nog geen afkeur.
Ik probeer er deze zomer eens wat aan te doen, maar dat zei ik vorig jaar ook...
Complimenten
Wat wel weer leuk was van het garagebezoek, waren de lovende woorden; de monteurs vonden het werkelijk een unieke Vento. (hebben ze zeker nog nooit op het Volksforum gekeken...)
Er komt nog meer aan
Uiteraard was het natuurlijk wel even schrikken; ik ben namelijk erg tevreden over deze auto.
Zó erg zelfs, dat ik van plan ben, om deze zomer samen met de distributie ook maar een koprevisie te doen...
(de distributie is namelijk officiëel bij de 270.000 km aan de beurt)
Mijn 'privémonteur' heeft me ook geadviseerd nieuwe zuigerveren te plaatsen, i.v.m. de overmatige rook (verstookte olie...)
Ik denk zelf ook, dat dat een goed idee is
Daarna moet-ie er wel weer ff tegenaan kunnen; de 3 ton zal ik i.i.g. halen!
(effe afkloppen...
)