Zo mensen,
Ik ben eindelijk weer een beetje gekalmeerd na gisteren, maar ik heb er nog goed de balen van.
De auto hebben we al laten draaien, om even warm te laten worden, en toen af laten koelen.
Dit is vorige week allemaal gebeurt, dus gisteren is mijn kameraad geweest om de kop na te trekken.
Alles zag er heel goed uit, na het eten zou ik dan mijn eerste proefrit gaan maken.
Garage deur open en starten maar, auto naar buiten gereden en even laten draaien, toen kwamen er nog bekende langst.
Dus even een praatje gemaakt ( een minuut of 10 ) terwijl de auto nog gewoon liep, en zeer mooi ook.
Het vrouwtje zij nog, we kunnen wel even mee naar de groenteboer, net buiten het dorp bij ons.
De kleine voorin en het vrouwtje achterin, en daar gingen wij, wij kwamen bij de kruising en een raar zwiepend geluid en daar stonden wij gestrand op de weg.
In de eerste instantie dacht ik gelijk aan de distributieriem, maar die zat er nog op, startmotor ging ook nog rond, maar de motor sloeg niet aan.
We waren toch al gauw een kilometer of 2 van huis, dus het vrouwtje moest om de Golf 5 thuis, en ik bleef bij Levi.
Bij thuis komst heb ik mijn kameraad gebeld over het gebeuren, die is gelijk gekomen na zijn werk.
Alles stond zo vast als een deur, distributieriem eraf ( deze was aan de onderkant helemaal afgerafeld ) en in de nokkenas geen beweging in te krijgen.
Ik heb wel een paar foto's geschoten, maar ziet er niet goed uit, morgen komt hij verder de boel inspecteren hoe de schade is.
Dus al met al gaat het weer fantasties, ik heb gelijk besloten om niet met de golf 1 naar de See te gaan maar met de Golf 5.
En dan nog wel met de autotrein vanaf Düsseldorf naar Villach ik ga voor zekerheid, maar bij mij weet je nooit.
En dan te bedenken dat ik van de week vrij heb genomen om de auto APK klaar te maken, dit is wel een beetje balen, maar ja we gaan weer gewoon verder.
Sorry mensen voor het lange verhaal maar moest dit even kwijt, even mijn hart luchten.
Groetjes, en hou jullie wel op de hoogte.
Patrick.