View Single Post
Old 25-02-2008, 22:47
bjornt3 bjornt3 is offline
Forum Newbee

Default restauratie van vw variant

Zoals sommingen van jullie misschien al gelezen hebben in het topic dat ik heb in vw type 3, heb ik een variant uit 1969 in Amerika gekocht en geimporteerd.
Zo op het eerste gezicht zag de variant er goed uit, weinig roestplekken wel steenslag op de motorkap een paar deukjes en een interieur dat aan vervanging toe was. Heb daar ook nog een rondje om het blok gereden en dat beviel prima

Toen ik hem eindelijk had (na bijna 3 maanden) is ie de schuur in gegaan en ben ik wat beter naar de staat van de lak en dergelijke gaan kijken, na een beetje er tegen aan tikken brokkelde deze helaas op een aantal plekken af en heb ik besloten de wagen te gaan restaureren.

Een paar avondjes hard werke en een zaterdagje met een beetje hulp lag de variant uit elkaar..
tijdens het uit elkaar halen kwam ik nog wat plekken tegen die doorgeroest waren maar gelukkig niet echt schokkend ofzo, de voorste bumpersteunen, achter de tankvulhals door het binnenscherm heen:S en aan het rechterscherm heb ie schade gehad, dit was slecht gerepareerd en is de wielkuip doorgeroest naar binnen toe.

ff wat fototjes

niet echt professioneel gemaakt karretje die het dus ook begaf

beetje opperflakte roest en een paar kleine gaatjes voor de rest is de chassis helemaal hard

Reply With Quote