18-06-2004, 12:36
|
|
Married to PC
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
|
|
Ik heb een tijdje met een kapotte termostaat gereden... nix van gemerkt.. (automatische choke ging ook gewoon af),. totdat ik de radiateur voor een versie 'xl' verving..
Bleef de choke erop hangen... Ding werd gewoon 'ijskoud' op de snelweg (metertje op 1/4 van de schaal)
Termostaat vervangen, en nu doet ie t weer gewoon perfect.
Wat WEL een goed optie is, is niet zozeer een koudere sensor of termostaat, maar een schakelaar op je dash..
Stil: je bent ff lekker aan het knallen, en rijd dan ineens achter een file. (je knalt dus niet achter op de file)..... Wat er dan gebeurd: hete motor kan z'n warmte niet goed kwijt, want radiateur werkt niet voldoende (termostaat MOET NOG AAN GAAN SLAAN), en als ie eenmaal aanslaat, kan ie de rest warmte wel kwijt, maar pas na een minuutje of wat draaien..
Je ziet de meter namelijk stijgen, en stijgen en stijgen, en dan ineens klapt de fan erin, en stijgt ie nog iets verder, en dan pas gaat ie koelen..
Met een schakelaar ben je klaar!
__________________
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|