View Single Post
  #4  
Old 12-02-2008, 22:45
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Gezien de titel van het topic zet ik mijn vragen maar even hier neer. Nee, ik heb niet gezocht. En ik weet niet of ik er ooit zo eentje ga bouwen zoals Roy maar het is nooit verkeerd om info te verzamelen.

Hoe ziet een 4WD bak van een VW er eigenlijk uit. Is het een normale bak maar dan met een diff met een extra uitgang? En draait de cardanas dus altijd hetzelfde toerental als de voorste aandrijfassen?

En is als gevolg hiervan de overbrengverhouding van het achterdiff 1:1 bij de Syncro modellen maar ook bij de Haldex modellen? Dit heb ik mij namelijk altijd afgevraagd.

Aangezien ik eigenlijk van een uitgaande bakas uitga, deze word verdeeld tussen voor en achter en daar worden dan vervolgens 2 differentieƫlen aan gemonteert.

En passen aandrijfassen van een Mk3 VR6 syncro (de hele mikmak eigenlijk) zo onder een Mk2 syncro. Ik heb gehoord dat dit allemaal sterker is (gelijk aan de Rallye G60 en Limited 16V G60). En je dus wel het vermogen van een gechipte 20VT aan de grond kunt krijgen zonder je aandrijflijn elke keer te slopen.

En dan tot slot, iemand in het internationale forum, meen een Pool, heeft ook een Mk2 Syncro. Met een 16VT, blokje ziet er geweldig uit. Hij heeft een uniek breedbouw a la Rallye op die 4 deurs van hem. Maargoed hij heeft al meerdere keren meerdere versnellingen vermoord en ging nu over op tanden van een transporterbak. Deze zouden een stuk sterker moeten zijn. Misschien handig om te weten!

Maar, heel veel succes met dit project!
Reply With Quote