View Single Post
Old 18-06-2004, 11:45
GTD Special's Avatar
GTD Special GTD Special is offline
VW Fanatic

Inderdaad wordt de motor wel warmer als ik in de file rijd, maar nooit echt extreem. Je ziet het koelwatertemperatuur wel oplopen...en als de fan aanslaat neemt het ook weer af. Je kan natuurlijk ook de verwarming op heel warm zetten, dan onttrek je ook wat warmte onder je motorkap vandaan, waardoor (het de koelwatertemperatuur) ook afneemt maar dit is niet echt een ideale oplossing voor in de zomer :biggrin:

Maar ik zou niet weten hoe warm de olietemperatuur wordt... bij de roetmeting staat altijd wel vermeld wat de olietemperatuur is als de motor goed warm is gereden...rond de 90 - 100 graden... maar hoeveel dat het is tijdens het filerijden weet ik niet, een diesel heeft geen MFA en een olietempertuur meter heb ik ook niet. M'n auto/motor is in goede staat, dus ik maak me ook niet zo heel veel zorgen, standaard moet een motor dat ook gewoon aankunnen. En de koelvloeistoftemperatuur meter is natuurlijk een goede indicatie of het allemaal echt te heet wordt....

ps. bij een turbodiesel is trouwens wel een oliekoeler aanwezig, dus dat scheelt :biggrin: