12-02-2008, 12:29
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Jan 2008
Posts: 27
|
|
Animocheck G60 blok,bak,kabelboom,ECU alles dus!!
Nu ik van plan ben me G60 eruit te halen en een vr6 te plaatsen hou ik alles over van me G60.
De vr6 heeft voor mij meer potentie.Daar gaat waarschijnlijk een compressor of turbo opkomen.Misschien wel combi van beide.
Nu hou ik mijn motor,bak,kabelboom,ECU over.
Deze motor is geheel door de vr6 specialist nagekeken en vrij veel vervangen.
Het betreft een 1.9 G60.
Niet denken dat de zuigers kingsize zijn maar zijn overmaatse 1.8 zuigers.
Blok is verder ook aangepast qu krukassen,kleppen en dergelijke zijn allemaal mee vervangen.
De Glader is compleet gereviseerd en geflowd naar een stage 4.
Motor zit rond de 235pk.
Heb ook lichtere vliegwielen en tandwielen erop gehad.Maar vond dat niet alles.Met de originele loopt ie fijner naar mijn mening.
Motor heeft nu net 5500 km gereden.
Olie is vorige week weer vervangen naar Mobil Highperformance olie 5W30
Glader is altijd goed afgekoeld geweest door turbotimer.Motor loopt dan dus nog 3 minuten na als de sleutel eruit is gehaald.Dit ter preventie van kapot lopen.
Bak heeft een nieuwe koppeling gekregen met opbouw van de motor.
Kabelboom word eruit gehaald en alle stekkers eraan natuurlijk.
ECU word bijgeleverd.
Nu is mijn vraag of er animo is voor deze motor met toebehoren.
Zo niet gaat ie in de schuur voor een later project.
Prijs van dit totaal heb ik nog geen idee van.
Ik weet dat ik er prijzen bij moet zetten als ik iets verkoop maar het is nog maar een animocheck.
Mocht ik zekerheid hebben wanneer ie eruit gaat pas ik de post aan.
Zo ie zo is het zeker dat ie eruit gaat heb alleen nog geen idee wanneer.Wel op kort termijn.
Mocht er iemand intresse hebben.Motor is nog lopent te horen en rijdend te testen
__________________
Peerke and his GTO
|