View Single Post
Old 10-02-2008, 12:21
Domi
Guest

Quote:
Originally Posted by MelG60
Als het riempje breekt dan slaat hij vaak een gat in de bovenkant

Het riempje is nog heel. Vreemd he.

Quote:
Originally Posted by ZOAB
Is het dan niet een beetje eigen schuld dat je er zolang mee bent doorgereden?

Tuurlijk is het een beetje eigen schuld. Revisie lag al in de planning. Maar nu gebeurt dit tussendoor, dus wordt het een compleet andere lader. Gaat jammer genoeg meer kosten dan alleen een revisie nu.

Quote:
Originally Posted by chris
Stel er zit wat gruis in je blok door de geplofte lader...gaat via je inlaat langs de kleppen naar je zuigers....en via de andere kleppen naar je uitlaat....(met de evt schade daarvan)...vraag me af hoe het gruis weer in je lader zou kunnen komen?De retour pijp zit vóór de inlaat...dus daar door kan het nietErvan uitgaande dat de buizen allemaal weer schoon zijn)...enige manier zou kunnen dat het via de olieleiding zou gaan die de lader smeert...maar als het daaral door heen komt,heeft de motor zelf al aanzienlijke schade opgelopen...

Zo denk ik dus ook. Ik ga alles goed reinigen en het blok doorspoelen met tig liter aldi olie. Gewoon de carterplug eruit en dan liters olie van boven erin gooien. Desnoods haal ik de cartepan er even onder vandaan en even kijken wat daar in ligt. verder ga iik met een magneet even door de afgetapte olie en kijken wat eraan blijft kleven.

Verder even een lader scoren en laten checken door ruud16v-G60 en dan zien we wle weer. maar zolang is het nog niet.

Morgen avond eerst de g60 maar even uit stadskanaal halen. Zint me voor geen meter dat ie daar zo staat.
Reply With Quote