View Single Post
  #7  
Old 06-02-2008, 13:47
Dirtbag Dirtbag is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 191
Default

Quote:
Originally Posted by zuivere311
Dat busje is ook simpel te vervangen?


dat lijkt veel op hoe het er uitziet bij mijn AKW 4bak.

Op zich is het makkelijk te doen. Je maakt de sckalepook los die aan de schakelstang zit zodat die zooi eraf kan.

Ik geloof dat je de bakolie eruit moet halen, 100% zeker weet ik het niet

Vervolgens maak je die as en omgeving brandschoon, je wilt namelijk geen zand/vuil in de bak brengen.

je pakt een hamer en een beiteltje/grote schroevendraaier en tikt voorzichtig die gele bus met keering en al eraf, raak de schakelstang niet met hamer of beitel, want dan blijft hij eeuwig lekken.

zodra het bronzen busje uit de bak is, kun je hem met de hand van de as afhalen.

controleer of je as nog schoon is, smeer een beetje bakolie op de nieuwe bronzen bus en monteer hem, aantikken met een pijpsleutel of een radiator pijp wat je maar voorhanden hebt dat rond is en niets kapot maakt. het busje gaat er makkelijk in, dus je hoeft maar zachtjes te tikken.

de keering maak je ook even vettig en monteer je op dezelfde manier.

Schakelstang weer monteren, als het goed is hoef je hem niet af te stellen.

olie er weer op en rijden.


dat setje busje & keering kostte laatst ongeveer €25 voor mijn vernellingsbak.


mvg

db
Reply With Quote