View Single Post
Old 02-02-2008, 22:21
mamspolo mamspolo is offline
Forum Newbee

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben de auto aan het opknappen voor m'n moeder, zodat zij niet meer in de maling genomen wordt. (Zou een lekke koppaking, รก 650,-, hebben: not!) Nu ik toch bezig ben wil ik 'm zo goed mogelijk krijgen, tegen acceptabele kosten natuurlijk. (prijs ruilbak?)
Als je kan zeggen dat de versnellingsbakolie na een paar kilometer op temperatuur is, dan doet het probleem (van 3 terug naar 2) zich altijd voor, koud of warm. Misschien moet ik er een keer mee de snelweg op en lekker opstoken. De motor is ook een beetje 'lui', en misschien dat de toevoeging in de bakolie nog beter gaat werken. Ik heb het idee dat het afhankelijk is van de snelheid van de auto. Wanneer ik tot stapvoets afzak krijg ik 'm wel met een kort klikje in 2. Rijd ik nog zo'n 30 km/u dan is het een en al gekras van tandwielen. Niet gezond, waardoor ik de neiging heb om maar in de 3 de bocht door te gaan. Het blok is krachtig genoeg in de lage toeren om weer op te pakken. Ook heb ik het idee dat de 2 minder protesteert wanneer ik het koppelingspedaal met m'n tenen de vloer in trap. De koppeling schijnt echter zelfstellend te zijn, dus daar ook geen mogelijke oplossing? De versnellingsbak eronder vandaan halen heb ik niet zoveel trek in, dus eerst al het andere proberen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Reply With Quote