View Single Post
Old 02-02-2008, 18:50
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer

Zo...Weer thuis na een dagje volop klussen. Het verliep redelijk voorspoedig, voor de middag ging het zelfs helemaal lekker. Binnen 3 uur de voorkant kaal, beide deuren verwijderd, antenne verwijderd en achterklep verwijderd. Maar toen begon de ellende, de achterbumper van de Rallye zit op 2 extra punten vast, aan de zijkant van de koker. Oftewel; rechts tussen de koker en de tank en links tussen de koker en de einddemper. Nu zaten deze beide loei- en loeivast en is er bijna geen ruimte om te sleutelen. Rechts kreeg ik heel zoetjes aan los met slagen van 3-4 cm, met een flinke verlenging van het wringijzer. Links moest de einddemper er vanaf. Die zat natuurlijk ook weer helemaal vast. Dus warm moeten stoken. Uiteindelijk bijna de hele middag op een simpele achterbumper gezeten. Niet echt een wereldprestatie :S

Maar goed, de Rallye staat er nu zo bij:

En terwijl ik lag te schelden onder de auto op de bouten van de bumper, heeft mijn collega vast de ingelaste dorpel rechts strak gezet.

Deze staat nu in de laatste plamuurlaag om het onderste randje netjes af te werken.

Daarnaast is een maatje van me geweest om de rest van de auto uit te deuken waar nodig. Paar kleine parkeerdeukjes in de deuren eruit gedrukt en een deukje in het zijscherm weggewerkt.

Wat er nog moet gebeuren:
- Voorschermen verwijderen
- Dakrubbers verwijderen
- Ruiten verwijderen
- Dorpel laatste plamuurlaag afschuren
- Voorbumper het gelaste gedeelte afplamuren
- Paar kleine roestplekjes bijwerken
- Auto en delen schuren en scotchen
- Motorkap, deuren, achterklep, dorpels L & R en kunststof delen nog in een grondlaag
- Compleet spuiten
- En opbouwen natuurlijk

Misschien dat ik morgen weer aan de slag ga. Maar het programma is inmiddels al wat aangepast: De auto wordt niet dinsdag maar zaterdag gespoten. Dus ik heb wat meer tijd. We willen het graag goed aanpakken en dan moeten we niet gaan haasten.

Zo gauw er weer progressie is, volgen er foto's!!