01-02-2008, 16:38
|
|
Volksforum Draaideur Donateur
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,938
|
|
Er komt stiekum aardig wat bij kijken om en 1900 succesvol in een T3 te plaatsen. Je hebt geluk dat je al een TD hebt, want je kunt veel van je 1600 overzetten op de 1900, zoals uitlaatspruitstuk/turbo, brandstofpomp, carter, dynamo, etc. Wel moet je of een andere versnellingsbak nemen of andere tandwielen omdat de 1900 minder toeren 'mag' maken dan een 1600, ik heb een benzine 4-bak aan mijn 1900 zitten met langere versnellingen. Ik heb mijn 1900 in laten bouwen, dus weet het fijne niet, maar er is veel geschreven op www.bus-forum.nl hier over. Ik weet dat "morning-light" hier op het forum ook bezig was een 1900 (code AAZ) in zijn T3 te bouwen.
Je moet wel goed opletten dat je koeling in orde is (dus expansievat, radiateur, slangen), of het nou een 1600 of 1900 is. Ik heb nog een extra oliekoeler gemonteerd op mijn 1900 om hem koel te houden. Want die blokken kunnen flink warm worden daar achter, en daar kunnen ze niet zo heel goed tegen!
|