01-02-2008, 12:48
|
Volksforum Triple Action Donor
|
|
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,030
|
|
Quote:
Originally Posted by parebool
@ marten
-MOTORISCH-
Het is een speciaal opgebouwde 2.0L 16v turbo, door Seinhorst gebouwd en afgesteld met daarin en op:
-Opgeboord blok van een TDI (van 1900cc naar 2000cc).
-Speciale drijfstangen (carillo).
-Speciale handgesmede zuigers (mahle).
-Stalen koppakking.
-Bewerkte kop van een KR 16v.
-Speciaal op maat gemaakt inlaatspruitstuk.
-8 injectoren (2 per cilinder, voor het beter stationair lopen).
-Speciaal geslepen turbo nokkenassen.
-Verzwaarde klepveren.
-Klepzittingen doorgestoken.
-Speciale turbo (turbine wiel van een RS2, compessorwiel van Garret en keramisch gekogellagerd).
-Uitlaatspruitstuk op maat gemaakt.
-Downpipe en de rest van de uitlaat is van hittebestendig RVS (met een binnendiameter van 75mm).
-Einddemper van E.S.P. (ook van RVS).
-2 lambdasondes (1 voor de DTA en 1 voor het aflezen van je mengsel).
-Het motormanagement wordt geregeld door een D.T.A. (met een compleet boekwerk erbij over de werking ervan).
-Elektronische onsteking I.P.V. de standaard rotor en verdeler (voor een betere en krachtigere vonk op hoge toeren).
-Versnellingsbak van een Audi TT (180 PK versie).
-Sinterplaat koppeling (sachs).
-Verzwaarde drukgroep (sachs).
-Shortshiftmechanisme (voor sneller schakelen).
-Aandrijfassen van een G60.
-Grote intercooler (Mercedes Artego).
-Op maat gemaakte intercoolerbuizen (alluminnium).
-Flexibele intercooler en turboslangen (samco).
-Radiateur van een G60.
-Zelfaansturing van de koelvin (schakelaar op het dashboard, slaat ook automatisch aan bij ong. 80 graden).
-Race thermostaat (opent bij ong. 75 graden).
-ONDERSTEL-
-Porsche remklauwen voor (4 zuigers per klauw).
-Gotere schijfremmen voor (300mm).
-Golf 4 GTI remklauwen achter.
-G60 schijfremmen achter.
-Veerpootbrug voor (boven).
-Veerpootbrug achter (boven).
-Schokbrekers met verlagingsveren (zeer stug).
-Polyurethaanrubbers in de draagarmen voor, L+R (de oranje rubbers, zeer stug).
-Polyurethaanrubbers tussen de stabiliatiestang voor (ook de oranje rubbers).
-LM velgen.
-Race voorbanden (semi-slicks, TOYO 888).
-Normale achterbanden.
-INTERIEUR-
-2 kuipstoelen, FIAA goedgekeurd (sparco EVO).
-4 puntsgordels, FIAA goedgekeurd (sparco).
-Rolkooi (OMP).
-Bevestiging voor een brandblusser (achterin)
-EXTRIEUR-
Extrieur is volledig standaard op een kleine dingen na:
-Knipperlichten op het zijscherm (links en rechts).
-Andere achterlichten (1.3 CL model).
-Embleemloze gril
|
Zo, dat is een indrukwekkend lijstje! Waarom is er geen testrapport bj de motor?
|