28-01-2008, 13:03
|
|
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
|
|
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
|
|
Quote:
Originally Posted by RubenD
Als je meer gas geeft, dus even kap los en met de hand de hevel verdraaien, gaat het getikt dan weg? Dan kan het zijn dat je oliepomp net niet genoeg druk op bouwt bij stationair. In principe moet je bij een hoger toerental als stationair al vrij snel geen last meer hebben van tikkende hydraulische klepstoters.
Wil je vast één ding verklappen, je hebt heel veel kans dat de KR dat ook zal doen...
Maargoed, Chris die kabelboom he, heb je daar al foto's van?
|
Nee, het tikken gaat met het toerental mee. Hoe hoger het toerental hoe sneller ie tikt.
Ik heb vorige week wel gemerkt dat, in die paar minuten dat ie wilde rijden, hij tikt bij versnellen en constant rijden, maar bij koppelen of uitrollen niet / nauwelijks. Vandaar dat ik dacht aan de krukaslagers. Bij belasting van de krukas tikt ie, anders niet... of ik zit er wel heel ver naast...
En tsja, wat tikkende kleppen is op zich niet zo heel erg, maar dit is niet normaal. Ook niet voor een Golf 2. En precies daarom wil ik de KR ook laten reviseren, om gewoon een goede basis te hebben voor wat ik er mee van plan ben.
Foto's heb ik geen kans voor gekregen dit weekend. Ben maar een paar uur in Sittard geweest. Ik zal effe kijken of ik deze week even mijn broertje wat plaatjes kan laten schieten.
|